Friday, March 2, 2012

Spanish Friday: Como bajar de peso? How to lose weight?

original 035original 036
Hace tres años compre unos videos llamados Turbo Jam.  Un mes de haberlos comprado me entere que estaba embarazada. Cuando di a luz mi mama me dijo que me fajara para que no tenga panza. Pues fui a comprar una faja y despues de tenerla puesta por 2 horas sentia que me apretaba. Era incomodo dar el pecho con faja puesta.

A los trece meses gringomex decidio dejar el pecho. Entonces comenze hacer ejercicios. Dos meses despues sufri un ataque de la visicula y me tuvieron que hacer sirugia. Baje com 10 libras por que no podia comer igual que antes. No podia hacer mi ejercios. Entonces al mes otra vez que me entero que estaba embaraza con bebe numero 2.

Ahorra han padaso 10 meses desde que di a luz. Todavia tengo una panza que parece como si estuviera embarazada. Tengo una maquina de correr, una bicicleta eliptica y videos. Pues ahora veras que no me da animos de hacer ejercicios. Me veo en el espejo y empiezo a decirme: Mañana voy a comenzar hace ejercicios. Y asi me la paso todos los dias. Lo dejo todo para mañana!

Como voy a bajar de peso? He dejado de comer cosas grasosas por que me da el corre que te alcanzo!  Procuro masticar mi comida, no nadamas pasarmela de un jalon. Parece que la unica manera que voy a bajar de peso es haciendo ejercicios. Pero hay que flojera. Necesito animarme pero no logro encontrar ese animo. Prefiero estar metidota en la computadora que correr.


La boda de mi hermana es en Julio y solo he bajado 3 libras. Siempre he sido una mujer con curvas y es dificil ponerme en forma. Por ahora mi unica meta e bajar por lo menos 10 libras para la boda de mi hermana. Si no las bajo entonces me pndre una faja para esconder las panza!


Gringo me deci que no estoy gorda, pero me siento gorda y me veo gorda.

Uno mismo es el peor critico.



English Tranlation:

When gringomex was 13 months he decided to stop nursing. Then I started doing exercises. Two months later I had a gall bladder attack and I had surgery. I lost almost 10 pounds because I couldn’t eat the same as before. I couldn’t do my exercises. Then a month later I found out I was pregnant with baby number 2.

Three years ago I bought these videos called Turbo Jam. A month later after buying them I found out I was pregnant. When I gave birth my mom told me to buy a girdle so that I wouldn’t have a belly. Well, I went a bought one and after having it on for two hours I was starting to feel it tight on me. It was uncomfortable trying to nurse with it on.

Now ten months have passed by since I gave birth. I still have the belly, it looks like I am pregnant. I have a treadmill, bicycle and exercise videos. Well, I don’t have the energy to exercise. I see myself in the mirror and start telling myself: tomorrow I am going to do some exercise. And that’s how its been every single day. I leave everything for tomorrow.

How am I going to lose weight? I have stopped eating greasy foods cause I get the runs! I try to chew my food instead of swallowing it. It seems that the only way I am going to lose weight is by exercising. But I feel lazy. I need to encourage myself but I just cant seem to. I rather be on the computer then on the treadmill.

My sisters wedding is in July and I have only lost 3 pounds. I have aloways been a lady with curves and its hard to be in shape. For now my goal is to lose at least 10 pounds by my sisters wedding. If i dont lose weight then i will just wear the gridle to hide my belly!


Gringo tells me that I am not fat, but I feel and look fat.

Oneself is the worse criticizer.

Jeanette

2 comments:

  1. Jeanette, we definitely tend to be critical of ourselves. Whether you lose weight or not, you will be smiling your beautiful smile, happy for your sister on her wedding day - and that's what is important.

    Gracias por participar en Spanish Friday!

    ReplyDelete
  2. My sister is a beautiful woman, curves or no curves, she's beautiful inside and out. And her smile is a killer :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...